Normálnerozchodné vozidlá

Od roku 2014 sa vozový park detskej železnice rozširuje o normálne-rozchodné motorové vozne radu 810 a prívesné vozne radu 011, ktoré využíva v spolupráci s Klubom historických koľajových vozidiel pri RD Haniska pri Košiciach na organizovanie nimoriadných nostalgických vlakov do rôznych kútov východného Slovenska.

Motorové vozne radu 810 sú najrozšírenejšim typom motorových vozňov československej výroby, ktorý premával na našom území, prevažne na regionálnych tratiach. Kapacita vozňa je 55 miest na sedenie v druhej nefajčiarskej triede. Použitý je motor LIAZ ML 634 a maximálna rýchlosť je 80 km/h.

T 211.645 – 4

Historický motorový rušeň T 211.645 – 4

Malý posunovací motorový rušeň s mechanickým prenosom výkonu je zatiaľ posledným prírastkom OZ Detská železnica Košice. Vyrobený bol v roku 1958 s výrobným číslom 4440 v závode ČKD Sokolova, n. p. Pracoval v Čechách aj na Slovensku.

Pôvodne, pred remotorizáciou, bol označený ako T 211.0550 a 31. 7. 1958 bol dodaný Vojenskému útvaru 3992 v Pardubiciach. Neskôr slúžil na vlečke v Týništi nad Orlicí, aby sa pravdepodobne po remotorizácii v Nyburku dostal do stavu železničného vojska na Slovensku.

Svoju púť zakončil v TOOŽ v Liptovskom Mikuláši, kde od roku 2007 dochádzalo k likvidácii areálu a útlmu činnosti. Zo strediska boli rozpredané pracovné stroje a ďalšie rušne. Tento ostal napospas osudu a bol určený do šrotu. Doslova v hodine dvanástej ho zachránili a odkúpili dobrovoľníci z občianskeho združenia Detská železnica Košice.

810.626

Od roku 2014 sa vozový park detskej železnice rozširuje o normálne-rozchodné motorové vozne radu 810, ktoré využíva v spolupráci s Klubom historických koľajových vozidiel pri RD Haniska pri Košiciach na organizovanie nimoriadných nostalgických vlakov do rôznych kútov východného Slovenska. Prvým z týchto motorových vozňov, ktorý sa dostal do vlastníctva Detskej Železnice bol práve motorový vozeň 810.626 alebo pôvodne označenie M152.0626

Motorové vozne radu 810 sú najrozšírenejšim typom motorových vozňov československej výroby, ktorý premával na našom území, prevažne na regionálnych tratiach. Kapacita vozňa je 55 miest na sedenie v druhej nefajčiarskej triede. Použitý je motor LIAZ ML 634 a maximálna rýchlosť je 80 km/h.

810.450

Osobné motorové vozne radu 810 patria Detskej železnici a sú najrozšírenejšími osobnými motorovým vozňami československej výroby, ktoré premávali na tratiach Slovenska, Česka a Maďarska. Sú vybavené motorom Liaz s automatickou hydromechanickou prevodovkou poháňajúcou jednu nápravu. V interiéri je 55 miest na sedenie v jedinom oddiely druhej nefajčiarskej triedy. Maximálna prevádzková rýchlosť je 80 km/h, konštrukčná rýchlosť 100 km/h. Zdroj: Wikipedia.

011.624

Vozidlá

Naši partneri