Projekt RAILGATE

Normálnerozchodné vozidlá

Od roku 2014 sa vozový park detskej železnice rozširuje o normálne-rozchodné motorové vozne radu 810 a prívesné vozne radu 011, ktoré využíva v spolupráci s Klubom historických koľajových vozidiel pri RD Haniska pri Košiciach na organizovanie nimoriadných nostalgických vlakov do rôznych kútov východného Slovenska.

Motorové vozne radu 810 sú najrozšírenejšim typom motorových vozňov československej výroby, ktorý premával na našom území, prevažne na regionálnych tratiach. Kapacita vozňa je 55 miest na sedenie v druhej nefajčiarskej triede. Použitý je motor LIAZ ML 634 a maximálna rýchlosť je 80 km/h.

Parný rušeň CP 600

Parná lokomotíva CP 600 do Košíc dorazila po "vlastných" z bratislavského Železničného múzea SR 22. novembra 2018. Tento skvost našej železničnej histórie chceme s dobrovoľníkmi detskej železnice zreštaurovať do vystavovateľného stavu, aby potešil všetkých návštevníkov. Lokomotíva patrí medzi najmodernejšie a jedny z posledných vyrobených kusov v Československu a bola určená na priemyselné účely. Na Košickej detskej historickej železnici nebude nikdy premávať, no ak sa ukáže priazeň okolností a dobrovoľníkom vydrží elán, niekedy v budúcnosti by mohla ťahať nostalgické vlaky po východnom Slovensku. Exponát patrí Železničnému múzeu SR a dobrovoľníci z detskej železnice ho dostali do dlhodobej správy. Ďakujeme spoločnosti Lokorail, ktorá nám pomohla s jej prepravou.

Motorový vozeň Orchestrion 810.626-2

Motorový vozeň je pokračovaním niekoľkých sérií motorových vozňov, ktoré sa v Československu vyrábali od polovice minulého storočia. Práve – Orchestrion sa stal absolútne najrozšírenejším "motorákom" na tratiach bývalého spoločného štátu. Jazdil tiež na tratiach maďarských železníc.
         Vozne vyrábali v tradičnej Vagónke TATRA Studénka v rokoch 1975 až 1982. Spolu bolo vyrobených takmer 700 kusov. Pôvodne sa pritom očakávala iba 150 kusová séria, avšak pre meškajúci rozbeh iného prototypu výroba Orchestrionov pokračovala.  
         Model prekonal svojich predchodcov v počte sedadiel, ponúkal až 55 miest.  Konštruktéri doňho osadili pôvodne autobusový motor a prevodovku Liaz, motorák preto ľudovo nazývali “Autobus”. 
         Motoráky dominovali našim tratiam v 80. a 90. rokoch minulého storočia, v novom tisícročí boli postupne nahrádzané a najmä modernizované na vyššie rady vozňov. V prevádzke sú však ojedinele ešte aj v súčasnosti.

810.450

Osobné motorové vozne radu 810 patria Detskej železnici a sú najrozšírenejšími osobnými motorovým vozňami československej výroby, ktoré premávali na tratiach Slovenska, Česka a Maďarska. Sú vybavené motorom Liaz s automatickou hydromechanickou prevodovkou poháňajúcou jednu nápravu. V interiéri je 55 miest na sedenie v jedinom oddiely druhej nefajčiarskej triedy. Maximálna prevádzková rýchlosť je 80 km/h, konštrukčná rýchlosť 100 km/h. Zdroj: Wikipedia.

011.624

Dvojnápravový prípojný vozeň rady 010 (resp. 011 ZSSK) je vnútorne rozdelený na dva nástupné priestory na koncoch a jedne veľký oddiel pre cestujúcich s usporiadaním sedadiel 3 + 2. Čelá vozňa sú nepriechodné. Nástupný priestor na strane ručnej brzdy je prispôsobený na využitie ako služobný a batožinový oddiel, v druhom nástupnom pristore je umiestená lavica pre cestujúcich a na jeho strane je situovaná bunka WC. Vykurovanie vozňa zabezpečujú dva teplovzdušné agregáty. 

Zdroj: https://www.vlaky.net/zeleznice/spravy/002328-Pripojne-vozy-na-nasich-kolejich-rady-010-016-CD-011-ZSSK.asp

Vozidlá

Naši partneri